torsdag 22 oktober 2015

Stora el små ljus, det är frågan

Jag har alltid haft stora ljus i julgranen, tycker det är fint när man verkligen ser ljusen. Men varje år står jag och svär och svär för det är så jobbigt att fördela dem snyggt, numer har jag alltid två slingor, både för att en blir så lite och det gör det ännu svårare att få det jämt med så få ljus. Men trots detta så är det likadant och jag står och svär för mig själv och ibland väldigt högljutt =P Jag klarar inte när ljusen inte sitter jämt, det ska vara jämt fördelat osv och det händer att jag i flera dar efter jag klätt granen kan gå och ändra på ett ljus för jag inte är nöjd =D

Så ibland har jag funderat på om en ledslinga med dessa små ljus i hade varit enklare, då kan man bara snurra i den/de i granen och det blir automatiskt mer jämt och ljus överallt. Men mitt problem är nu då att jag inte kan bestämma mig om jag tycker det är plottrigt el snyggt. För på ett sätt är det så fint med lite ljus i hela granen men samtidigt med de stora ljusen så blir det verkligen upplyst just där ljuset sitter och det sticker ut lite mer....åhh förvirrad.



 
Granen med stora ljus i


Biltema har satt slingor med små ljus i sina. Visst ser det lite plottrigt ut på ett sätt, el kanske det blir snyggare med mer kulor i?!

Vad har ni och vad tycker ni är snyggast? Små el stora?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar