fredag 23 oktober 2015

Dag 23 – Uppesittarkväll eller ej – hur firar du in julen?

Jag älskar dagen innan julafton, den dagen är nästan lika bra som den stora dagen vi alla väntar och längtar så till. Så mycket förväntan som byggs upp, glädje och förberedelser, det är så mysigt :) Ja jag tycker nog den 23 är lite bättre en juldagen och annandag jul, för då är det ju nästan över.

Bäst är om sambon är ledig dagen innan för då kan vi hjälpas åt.
Ibland handlar vi det sista på dagen, kanske vi glömt nåt, bäst att gå igenom allt. Jag brukar sen göra köttbullar, nuförtiden gör jag dem i ugnen, enklare, saftigare och godare. Jag hittade ett bra recept i en blogg för nåt år sedan men det är försvunnet, kunde inte hitta det förra året :( så får snart börja sätta mig och leta efter nåt bra.


Är sambon hemma så brukar vi Griljera skinkan och sen provsmakar vi, mysigt och mumsigt :)

Sen blir det självklart uppesittarkväll med Bingolotto, tycker det är så härligt och jag älskar deras rim,även om vi inte rimmar på våra paket. När jag tittar på det så känner jag verkligen att snart är det jul.
Jag brukar ofta slå in lite julklappar till det ifall jag inte gjort det innan.  Brukar äta lite ostbricka till och dricka glögg och julmust.
Åh vad jag längtar

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om att den 23:e är nästan lika mysig som julafton med all julstämning och förväntan! Sedan har ju våran familj så himla mysig traditioner den dagen... så jag längtar också:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ni har helt fantastiska traditioner, så mysigt det låter att ha så många =)

      Radera