tisdag 11 oktober 2016

Carola - Drömmen om julen

Carola släpper ny julskiva, den utkommer 28 Oktober

Albumet "DRÖMMEN OM JULEN'' är ett musikaliskt samarbete mellan Carola Häggkvist, producenten Peter Nordahl och kompositören-dramaturgen Ulla-Carin Nyquist. Helt nya arrangemang av Peter Nordahl ihop med nyskrivet material för dubbel stråkkvartett och piano.

''Jag har länge tänkt på hur jag ska kunna göra en ny julskiva efter inspelningarna i Betlehem som betydde så mycket för mig. Men nu tror jag att vi har lyckats nå fram till en ton i det nya svenska julalbumet som har berört mig över min förväntan och som jag tror även kan nå långt in i den nordiska folksjälen! Texterna och melodierna tar mig till mina barndomsminnen med drömmen om den innerliga julen, om gemenskap, längtan och saknad i en nordisk känsla av folkvisa som är lika med tradition och trygghet för mig. Samtidigt uppmuntrar albumet oss till att öppna upp för omvärlden och se vår medmänniska med försoningens ögon. Mer än en gång har oväntade tårar runnit på mig då jag sjöng de nya sångerna och vi fick avbryta inspelningen.


Bild och text är lånad från Carolas hemsida och här kan ni läsa allt i sin helhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar